Informace o projektu
Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu
- Kód projektu
- MUNI/A/1183/2016
- Období řešení
- 1/2017 - 12/2017
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Jarmila Andrysová, Ph.D.
- prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
- Mgr. Bc. Kristýna Bělohlávková
- doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Dana Dlouhá, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Eva Dostalová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Kateřina Furiková, Ph.D.
- PhDr. Mgr. et Mgr. Pavlína Grác Livňanská
- Mgr. et Mgr. Marie Hošťálková
- Mgr. Lenka Hrnčířová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
- PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Mgr. Barbora Ilgnerová
- PhDr. Mgr. et Mgr. Nora Jágerová, Ph.D.
- doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
- Mgr. Tereza Krčmářová
- Mgr. Zuzana Maštenová
- doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
- Mgr. Nikola Paštrnáková, Ph.D.
- doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
- PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
- prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
- Mgr. Petra Segeťová
- Mgr. Zuzana Szabó Lenhartová
- PhDr. Mgr. Michaela Šedá, Ph.D.
- Mgr. Kristina Šimečková
- Mgr. Kateřina Štrausová, DiS.
- Mgr. Veronika Uhrová
- PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D.
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
- PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D.
- Mgr. Bc. Pavla Žáková
Projekt specifického výzkumu pro rok 2017 je zaměřen na problematiku podpory dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Cílem projektu je vytvoření souboru inovativních metod a forem práce s akcentem na žáky se SVP v inkluzivní třídě a analýza možnosti prevence problémů při začleňování této cílové skupiny do heterogenních tříd. Výzkum dá příležitost navrhnout konkrétní možnosti podpory při zařazení jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci inkluzivního prostředí tak, aby vedly k posílení jejich sociálně-emočních kompetencí.
Publikace
Počet publikací: 15
2019
-
Edukační přístupy k dětem v riziku, s problémy a s poruchami v chování
Rok: 2019, vydání: 1., elektronické vyd., počet stran: 199 s.
2018
-
Inkluzivní didaktika v praxi základní školy se zřetelem na specifika žáků s lehkým mentálním postižením
Rok: 2018, vydání: 1. vydání, počet stran: 165 s.
-
Inkluzivní didaktika v praxi základní školy se zřetelem na specifika žáků s lehkým mentálním postižením
Rok: 2018, vydání: Vyd. 1., počet stran: 165 s.
-
Pracovníci školního poradenského pracoviště v inkluzivním prostředí škol hlavního vzdělávacího proudu v Jihomoravském kraji
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky, rok: 2018, ročník: 7, vydání: 1
2017
-
Analýza rizikových faktorů životního stylu žáků základní školy
Edukační přístupy k dětem v riziku, s problémy a s poruchami v chování, vydání: Vyd. 1., rok: 2017, počet stran: 24 s.
-
Dítě s Moebiovým syndromem z pohledu logopeda
Speciální pedagogika, rok: 2017, ročník: 27, vydání: 2
-
Edukační přístupy k dětem v riziku, s problémy a s poruchami v chování
Rok: 2017, vydání: Vyd. první, počet stran: 199 s.
-
Faktory ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení.
Rok: 2017, vydání: Vyd. první, počet stran: 130 s.
-
Informační a komunikační technologie v předškolním vzdělávání
Media4u magazine, rok: 2017, ročník: 14, vydání: 3
-
Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základních škol v Jihomoravském kraji
Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí., vydání: 1. vydání, rok: 2017, počet stran: 19 s.