Project information
Sociální bezpečí na českých vysokých školách v kontextu akademické etiky
- Project Identification
- ROZV/C14/2022
- Project Period
- 1/2022 - 12/2022
- Investor / Pogramme / Project type
-
Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
- Development Programmes
- Centralized development projects
- MU Faculty or unit
- Rector's Office
- Cooperating Organization
-
The Academy of Music and Dramatic Arts Prague
The Academy of Fine Arts in Prague
Janáček Academy of Music and Dramatic Arts in Brno
University of South Bohemia České Budějovice
Mendel University in Brno
University of Ostrava
Silesian University Opava
Technical University Liberec
University Hradec Králové
University of Jan Evangelista Purkyně, Ústí nad Labem
Charles University
Palacký University, Olomouc
University of Pardubice
University of Veterinary Sciences Brno
Technical University Ostrava
Prague Institute of Chemical Technology
University of Economics Prague
University of Arts and Industry in Prague
Brno University of Technology
University of West Bohemia in Pilsen
Czech University of Agriculture Prague
Czech Technical University Prague
Tomas Bata University in Zlín
Polytechnic Jihlava
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Projekt se zaměřuje na posilování institucionálních mechanismů, které podpoří bezpečné prostředí pro studium, výuku, výzkum a další činnosti na veřejných vysokých školách. „Sociální bezpečí“ přitom vnímá jako zastřešující koncept, jehož podstatou je aktivní budování pozitivního společenského klimatu institucí, v němž jsou oceňovány hodnoty kolegiality, otevřenosti, respektu a pozornosti vůči všem členům akademické komunity (studentům, akademikům, dalším zaměstnancům i návštěvníkům) a odmítány projevy nežádoucího chování typu sexuálního obtěžování, diskriminace, zastrašování, agrese, šikany atd. V zájmu o etické aspekty fungování vysokých škol projekt volně navazuje na dva předchozí projekty, které se věnovaly specificky prevenci plagiátorství ve studentských pracích (2020) a nově se objevujícím etickým výzvám v souvislosti s vynuceným přechodem vysokých škol do on-line režimu (2021).